úterý 26. ledna 2021

Pohádkový kvíz - pro vaši zábavu

 Milé děti, 

pro vaši zábavu jsem vám nachystala malý pohádkový kvíz. Nic nemusíte opisovat, jenom si vše přečtěte a doplňte ústně. Pokud nebudete některé pohádkové postavičky či názvy pohádek znát, nevadí. V druhé části máte nápovědu. 

1. Uhádněte druhého z pohádkové dvojice:

Mach a  _______________________________________

Křemílek a  ____________________________________

Štaflík a _______________________________________

Rumcajs a _____________________________________

Bob a  ________________________________________

Spejbl a  ______________________________________

Káťa a ________________________________________

Motýl Emanuel a _______________________________

Brouk Pytlík a _________________________________


2. Uhádněte pohádkovou postavu:                                  

 * Jsem princezna a spala jsem 100 let.

   ___________________________________________

*Jsem maxipes a bydlím u holčičky Áji.

  _____________________________________________

* Jsem kluk, mám stále hlad a všechno sním i mámu s tátou.    

   ____________________________________________

* Jsem pilný chlapík z říše hmyzu, nosím kolem krk puntíkatý šátek a ovládám práce všeho druhu.

   ____________________________________________

* Jsem pán v obleku, mnoho toho nenamluvím, umím čarovat a mám kouzelnou buřinku.

   _____________________________________________

* Jsem muž s plnovousem, rád kouřím fajfku a jsem pánem našich nejvyšších hor.

    ____________________________________________

* Jsem princezna a zlá královna mě otrávila jablkem.

   ____________________________________________

* Jsem nejslavnější kocour v Čechách, jsem černý a  naučil jsem se číst a psát. ________________________

 

3. Doplňte správný název pohádky:

* Tři vlasy děda  a) Všudebyla

                              b) Vševěda

                              c) Všeználka

* O zlaté  a) komnatě

                  b) lišce

                  c) rybce

* Tři oříšky pro  a) Sněhurku

                             b) Popelku

                             c) Elišku

* Obušku z pytle a) domů

                              b) pryč

                              c) ven

* Kocour v a) botách

                    b) holinách

                    c) žabkách

* Princezna ze  a) zámku

                           b) chaloupky

                           c) mlýna.

 

ŘEŠENÍ                                                                                            

 1. Uhádněte druhého z pohádkové dvojice:

Mach a    Šebestová

Křemílek a  Vochomůrka

Štaflík a    Špagetka

Rumcajs a  Manka

Bob a  Bobek

Spejbl a  Hurvínek

Káťa a Škubánek

Motýl Emanuel a Maková panenka

Brouk Pytlík a  Ferda Mravenec

 

2. Uhádněte pohádkovou postavu:                                                  

 * Jsem princezna a spala jsem 100 let.

   Šípková Růženka

*Jsem maxipes a bydlím u holčičky Áji.

  Maxipes Fík

* Jsem kluk, mám stále hlad a všechno sním i mámu s tátou.    

   Otesánek

* Jsem pilný chlapík z říše hmyzu, nosím kolem krku puntíkatý šátek a ovládám práce všeho druhu.

   Ferda Mravenec

* Jsem pán v obleku, mnoho toho nenamluvím, umím čarovat a mám kouzelnou buřinku.

   Pan Tau

* Jsem muž s plnovousem, rád kouřím fajfku a jsem  pánem našich nejvyšších hor.

    Krakonoš

* Jsem princezna a zlá královna mě otrávila jablkem.

   Sněhurka

* Jsem nejslavnější kocour v Čechách, jsem černý a naučil jsem se číst a psát . 

    kocour Mikeš

3. Doplňte správný název pohádky:

* Tři vlasy děda     b) Vševěda

* O zlaté  a) komnatě    c) rybce

* Tři oříšky pro    b) Popelku

* Obušku z pytle a) domů    c) ven

* Kocour v a) botách

* Princezna ze    c) mlejna

Zdroj: ZŠ Pardubice - Studánka | Digitální Učební Materiály (zs-studanka.cz)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Žádné komentáře:

Okomentovat