Milí rodiče a žáci,
od středy 20.1.2021
jsme opětovně zahájili distanční výuku, která bude trvat do 29.1.2021. Všichni
jste byli s touto skutečností obeznámeni a děkuji vám za váš vstřícný
postoj k této formě výuky. I za váš zájem a spolupráci. To je opravdu
chvályhodné.
Budu dávat žákům na náš blog IV. B třídy učivo k procvičování a opakování.
Ve středu a ve čtvrtek si žáci měli opakovat násobilku, procvičovat zápis čísel, pamětné sčítání a odčítání do 20 a číst články, které jim vyberete.
Děti zvládnou webovou stránku naší školy vyhledat, otevřít a umí se v ní orientovat. Klidně je učte samostatnosti. Ať si přečtou zadání a zkusí pracovat s textem a informacemi. To se teprve učí, tak jim případně pomozte.
Jen připomínám
informaci, že všechny úkoly budou žáci zapisovat do jednoho sešitu, případně na
papíry, které číslujte. Vše mi odevzdají po příchodu do školy.
Vypracované úkoly mi můžete průběžně zasílat emailem, případně je
fotit a posílat na můj mobilní telefon. Budu ráda za vaše videa. Vždy mě potěší.
Pokud budete chtít
pracovní listy vytisknout, můžete se pro ně do školy zastavit. Domluvím se s paní
učitelkou Febrovou, která vám je ráda předá. Ale tuto skutečnost mi nahlaste
předem. Budu to muset zajistit.
Všechny potřebné
informace jsme si řekli během telefonních hovorů, ale pokud budete cokoliv
potřebovat upřesnit, můžete mi samozřejmě zavolat či napsat.
Opatrujte se.
Jarmila Nelhübelová,
třídní učitelka
Marianna Sokolová, asistentka
A teď k úkolům.
Ve středu 20.1.2021 a ve čtvrtek 21.1.2021 si žáci měli opakovat násobky 1-7, pamětné sčítání a odčítání do 20-ti, procvičovat zápis čísel, opětovně se naučit zpaměti abecedu, souhlásky měkké, tvrdé a obojetné (telefonická domluva).
Milí rodiče, od pátku 22.1.2021 procvičujte se svými dětmi níže uvedené.
Český jazyk
Opakujte, procvičujte, nacvičujte písmena j, J, x, X, w, W, q, Q, l, L, h, H, k, K. Vyhledejte v písance tato písmena. Ať je žáci obtahují. Pokud ji u sebe nemají, prosím vás o předepsání písmen. Případně si pro pracovní listy můžete přijít do školy.
Ať žáci napíší slova, která na tato písmena
začínají.
V čítance, případně v časopise, knihách, které máte doma, vyhledejte 2 články, které následně žáci přečtou tichým čtením, potom nahlas. Povídejte si o přečteném texu.
Ať se děti naučí nazpaměť básničku, můžou i s doprovodným pohybem. Pokud mi zašlete video, jak ji recitují, budu ráda.
Sněhulák je panáček, (ukazujeme “stříšku nad hlavou”)
má na hlavě plecháček. (poklepeme si rukou o hlavu)
Místo očí uhlíky (ukazujeme oběma rukama na oči)
a až dolů knoflíky. (jednou rukou naznačujeme řadu knoflíků)
Chodí, chodí bos, (tři velké kroky na místě)
má červený nos! (náznak velkého špičatého nosu)
Až se ji naučí, ať ji přepíšou do sešitu, nakreslí ilustraci. Nemusí psát to, co je v závorce.
No, my jsme jednoho krásného sněhuláka společnými silami postavili. Je krásný, viďte?
Povídejte si s dětmi o zimě. Co v zimě děláme, jaké je počasí, o zvířatech v zimě, lidech, jak se oblékáme apod. Přečtěte si povídání o zimě.
Vločky patří k zimě a jsou velmi krásné. Zkuste je namalovat.
Procvičte rozdělování slov na slabiky, uveďte jejich počet (vzor moře: mo-ře, 2): moře, kuře, třída, pes, vlajka, tabule, šiška, velikonoce.
Milé děti, napište co nejvíce slov, která mají na začátku, uprostřed a na konci slova slabiku:
Ko ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Mo ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Co ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,...
Pokud máte u sebe učebnici českého jazyka, napište tato cvičení:
- jména dětí - učebnice str. 5/ cv. 2,
-básničku ze str. 8/ Říkejte si se mnou,
- opiš věty ze str. 11/cv. 4. Pokud knihu nemáte, cvičení vynechte.
- Doplňte a napište do sešitu:
Měkké souhlásky jsou
...........................................................
Tvrdé souhlásky jsou
.............................................................
Žáci 5. ročníku uvedou souhlásky obojetné: …………………………………
Zopakuj si měkké a tvrdé souhlásky.
Napiš jména všech svých spolužáků. Seřaď je podle abecedy. Řekni rodičům abecedu zpaměti. Pokud ji ještě neumíš, tak se ji nauč.
Zkus abecedu napsat psacím písmem. S některými písmeny ti rodiče rádi poradí.
Doplň chybějící písmena v abecedě.
Namaluj obrázek dle
vlastní fantazie. Nakresli si svoji žížalu dle této věty:
Hnědá žížala má na sobě žlutý klobouk s puntíky a zelené
šaty s mašlí.
Matematika
1. Napište násobky 2. Napište násobky 3. Napište násobky 4. Napište násobky 5. Napište násobky 6. Napište násobky 7. Napište násobky 8. Napište násobky 9. Napište násobky 10.
6. Říkejte je zpaměti.
7. Pište po 10 do 100, žáci 5. ročníku ještě po 100 do 1000.
8. Vypočítejte
– 4. ročník
1 +1 = 10 +10 = 60+20 = 30+30= 20+50= 60+10=
2 +2 = 20 +20 = 7+ 3= 70+ 30= 100+0= 60+30=
50+2= 33 +3= 62+1= 39+1= 44+4= 88+2=
99+1= 100+0= 63+5= 33+6= 50+50= 29+2=
9. Doplň
číslo hned před a hned za:
........ 25 ........... ........ 42 ........... ........ 38 ...........
........ 61 ........... ........ 99 ......... . ........ 1 ...... ........ 88 ...........
........ 18 ........... ........ 19 ........... ........ 63 ..........
Doplň chybějící čísla:
63, .................., 65, 66,..................., 68, ....................... .................. 72.
10
VVypočítejte – 5. ročník
100 +100 = 100 +10 = 600+20 = 300+30= 200+50=
100 -100 = 100 -10 = 600-200 = 300-300= 200-50=
50+2= 33 +3= 62+1= 39+1= 44+4=
99+1= 100+0= 63+5= 33+6= 50+50=
11 Doplň číslo hned před a hned za:
........ 251 ........... ........ 421 ........... ........ 383 ............
........ 610 ........... ........ 999 ......... . ........ 100 ............
Doplň chybějící čísla:
650, .................., 652, 653,..................., 655, ......................., ..................., ................,
......................, 700
Vlastivěda
1. Obtáhni
barevně hranice České republiky. Pokud nemáš PL, tak obtáhni hranice prstem.
2. Zakroužkuj
město Prahu, Ostravu a Brno. Pokud nemáš PL, ukaž je na mapě.
3. Napiš
hlavní město České republiky: ..............................................
4. Napiš,
co znamená zkratka ČR: ………………………………………………………..………………………………..
5. Napiš název města, ve kterém žiješ: ………………………………………………………..……………………………
6. Napiš
všechny části našeho města:
......................................................................................................
8. V mapě značíme zelenou barvou …………………………………, hnědou
…………………………………, modrou ……………………………. … (nápověda: nížiny, hory, řeky).
9. Napiš správně dnešní datum: ……………………………………………………………………………
10Napiš slovem měsíc (vzor 1. – leden): 3. …………………………………………….., 5. ………………., 6. ……………………….., 9. ……………………………………, 12. ………………………………… 7. …………………………………………….…
11 Uspořádej všechny měsíce a napiš je ve
správném pořadí:
listopad, únor, duben, leden
květen, březen červen, srpen, září, říjen, prosinec, červenec.
..........................................................................................................................................................
Napiš jména
všech členů vaší rodiny, jméno a příjmení paní asistentky a paní učitelky, jméno
a příjmení naší paní ředitelky a paní zástupkyně.
Napiš 5 různých
profesí (např. učitelka, prodavačka ...).
Nakresli 3 dopravní
značky a semafor.
Milé děti, pracujte usilovně, pište krasopisně, poslouchejte
rodiče. Všechny úkoly si zkontroluji, až se ve škole sejdeme. Doufám, že budou
na 1*. Pokud něco nestihnete, nebo vám něco nepůjde, nevadí, společně to
zvládneme ve škole. S paní asistentkou se na vás budeme těšit.
Jarmila Nelhübelová, třídní učitelka
Marianna Sokolová, asistentka pedagoga
Žádné komentáře:
Okomentovat