středa 14. října 2020

Český jazyk - slabiky dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě







 


SLOVA SE SKUPINAMI BĚ, PĚ, VĚ, MĚ

Ve skupinách bě, pě, vě, mě se píše háček nad e. Napsané bě, pě, vě vyslovujeme – bje, pje, vje. Napsané mě vyslovujeme – mňe.

 https://cz.pinterest.com/pin/79868593380431746/?nic_v2=1a4AJNGxV


Podtrhni skupiny bě, pě, vě, mě

Pět zpěváčků pěnkaváčků létá kolem domku. Alžběta jim nasypala pár drobečků z vdolku. U pěšiny rozkvetl pohádkový květ, běž, Alžbětko, běž si k němu přivonět.

Doplň skupiny bě, pě, vě, mě

Duho__ zbarvený __lásek poletuje. Krásný k__t právě objevuje. K__t mu musí říci hned, ať si jde __lásek k němu přivonět. Bělásek s__chá na květ usednout, co k__t povídá, musí si poslechnout.


Doplň skupiny bě, pě, vě, mě

Duhově zbarvený bělásek poletuje, krásný květ právě objevuje. Květ mu musí říci hned, ať si jde bělásek k němu přivonět. Bělásek spěchá na květ usednout, co květ povídá, musí si poslechnout.


Ve slovech najděte slabiky bě, pě, vě, mě a podtrhněte je

Hříbě Běloušek běží po pěšině. Běla jí oběd. Věra právě věší prádlo. Věneček z květů plave po vodě.

Řešení:

Vyznač skupiny bě, pě, vě, mě

t zváčků nkaváčků létá kolem domku. Alžta jim nasypala pár drobečků z vdolku. U šiny rozkvetl pohádkový kt, ž, Alžtko, ž si k němu přivonět.

Doplň skupiny bě, pě, vě, mě

Duho zbarvený  lásek poletuje. Krásný kt prá objevuje. Kt mu musí říci hned, ať si jde lásek k němu přivonět. Bělásek schá na kt usednout, co kt povídá, musí si poslechnout.


Ve slovech najděte slabiky bě, pě, vě, mě a podtrhněte je

Hří Běloušek ží po šině. la jí od. ra prá ší prádlo. neček z ktů plave po vodě.

Žádné komentáře:

Okomentovat